שיווק באמצעות משפיענים – כל מה שצריך לדעת

 

יותר ויותר מותגים מייצרים מהלכי תוכן מבוססי משפיענים (קמפיין משפיענים), על מנת לשבור את המחסום – הדבלוק, אנטי ואדישות לפרסומות וכו' – עם קהל היעד שלהם.

בקמפיינים מסחריים, המשפיענים משיגים יחס המרה ומייצרים שיח חיובי למותגים ברשתות החברתיות.

התוכן נחשף לקהל, באמצעות תקשור אישי ואותנטי על ידי העלאת התוכן בפרופילים האישיים של משפיעני הרשת.

 

אז מה זה בתכלס משפיעני רשת ומה זה קמפיין משפיענים?

משפיעני רשת הם אנשים בדיוק כמוכם וכמוני, כן אולי גם חלקכם שקוראים עכשיו את הכתבה מבינים כבר בדיוק על מה אני מדבר.

התוכן:

"התוכן הוא המלך"… או לפחות בעולם הזה הוא שם המשחק.

משפיעני רשת קיימים במגוון רשתות חברתיות:

  1. אינסטגרם.
  2. פייסבוק.
  3. יוטיוב.
  4. מיוזיקלי.
  5. פינטרסט
  6. טוויטר.
  7. בלוגים ועוד.

 

רוב הפעילות המסחרית בישראל מתרכזת באינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב ובלוגים. במהלך קמפיין משפיענים, המשפיענים מייצרים תוכן שגרתי ויומי, ויזואלי וטקסטואלי, ומעלים אותו לרשתות החברתיות. עולמות התוכן המרכזיים הם: פיטנס, לייפסטייל, פאשן, פודיז, הורים, ביוטי, הומור, גיימינג, וולנס, ונוער.

עקב היותם יצרני תוכן ובעלי נתוני חשיפה של עשרות אלפים מאות ומליונים של עוקבים ברשתות החברתיות, נהנים המותגים הגדולים ביותר משת"פים מסחריים עם משפיעני הרשת. התמורה למשפיען כוללת תשלום נכבד ומגוון פינוקים,מתנות, בארטרים שווים והזמנות לאירועים.

הם בכל מקום, בשטח ובסוישאל משפיעים ומובילים את קהל העוקבים אחריהם.

 

משפיענים בפלטפורמות מגוונות

אינסטגרם:

כאן הכל מתחיל בסיפור צבעוני, שגרתי או אפל, ויזואל שתופס "רגע" שגורם לצופים לרצות להיות שם בתוך הסיפור הזה.

מגוון עולמות התוכן:

טיולים (Travel#)

  1. jay alvarrez
  2. muradosmann

אוכל (Foodies#)

  1. Alon Shabo
  2. the_cookie_fairy

אופנה (Fashion#)

  1. Chiara Ferragni
  2. Linda Tol

הורים

  1. Father of daughters
  2. mother of daughters

יוטיוב

עולם היוטיוברים, מבוסס על תוכן וידאו ומתפלג ל-2 סוגי וידאו עיקריים: וולוגים ( צילומי חוץ דינמיים באמצעות מצלמת וידאו קטנה) וצילומי סטודי.

התוכן ביוטיוב מתקשר את החיים האישיים של היוטיובר ומשלב מגוון של המלצות לקהל שצופה בערוץ.

תחשבו לעצמכם שאתם רואים סדרה וכל פעם מחכים בקוצר רוח לפרק הבא, ככה זה גם ביוטיוב.

הקהל שרשום לאותו ערוץ יוטיוב, מקבל עדכונים בשוטף על כל סרטון שעולה לאוויר.

חשוב מאוד שהתוכן ביוטיוב יעשיר את הקהל שצופה בו, ייתן לו ערך מוסף ולא רק יתקשר לו סיפור מגניב חסר עומק.

סרטוני How to – בסרטונים מסוג זה היוטיובר מעשיר ומלמד את הקהל שלו במגוון תחומים – לדוגמא: כיצד להתאפר (beauty), איך לבשל (foodies), איך להתלבש בסטייל ( (fashion, איך לשחק במשחק מחשב ( Gaming) ועוד מגוון טיפים והמלצות במגוון תחומים, המשתנים בהתאם לעולם התוכן של היוטיובר.

התוכן השיווקי שמקודם באמצעות היוטיוברים מתוקשר לרוב כ"אייטם" בתוך סרטון מלא.

בקמפיין משפיענים, הרעיון הוא לשמור על האותנטיות של המשפיען ולא להתערב לו יתר על המידה בתוכן השגרתי שמחזיק לו את הקהל. שתילת התוכן השיווקי בסרטונים מתבצעת בצורה מחושבת ומדוייקת ולאחר התנסות של אותו יוטיובר במוצר.

התוכן ביוטיוב יהיה עמוק יותר ואינפורמטיבי יותר, לעומת האינסטגרם שמטרתו בעיקר לייצר מודעות ובאז.

ביוטי

אלין כהן

הורים

מורן טראסוב

גיימינג

NonStopGaming

 

אז איך לעשות את זה?

אז אחרי שהבנו למה שווה ומשתלם להיות משפיען רשת, בוא נבין איך הופכים למשפיעני רשת ועושים את זה נכון:

  1. קודם כל תהיו אתם, עולם המשפיענים מתבסס על אותנטיות ואמון רב של הקהל במשפיען שאחריו הם עוקבים. הקהל של המשפיענים רואה בהם מודל לחיקוי, הן בסגנון החיים והן בהחלטות הצריכה, לכן חשוב לשמור על תוכן שישתלב בצורה הגיונית בפרופיל, שיראה אמין וטבעי לקהל.
  1. לויאליות לקהל – לעולם אל תפרסמו מוצר\מותג שאתם לא מתחברים אליו או הייתם רוכשים אותו בעצמכם.
  2. התמדה: אל "תיעלמו" לקהל שלכם, תייצרו שגרה ותדירות קבועה של העלאת תוכן .
  1. שיתופי פעולה עם "קולגות": על מנת להגדיל את כמות העוקבים בצורה אורגנית ומהירה, מומלץ לעשות שיתופי פעולה של קידום הדדי עם עוד משפיענים חזקים, כלומר להעלות תוכן עם עוד משפיענים בפרופיל שלכם ולהפך, ובכך תיחשפו לקהלים נוספים שעדיין לא עוקבים אחריכם – לא לשכוח תיוגים (:
  1. לא הכל זה כסף – אז כן, ברגע שתהיו משפיענים בעלי עשרות ומאות אלפי עוקבים ברשתות, ההצעות לקמפיינים לא יפסקו לזרום. כאן צריך להתחיל להיזהר, הקהל שלכם אוהב אתכם ועוקב אחריכם בגלל מי שאתם, בגלל התוכן המגניב שלכם, אתם תמצאו את עצמכם בצומת דרכים פעמים רבות, בין הצעה כספית גדולה ושווה לפרסום מוצרים שלאו דווקא יתחברו ויתאימו לעולם תוכן שלכם.
  1. רצף בחירות שגויות של קמפיינים, עקב הצעה כספית מפתה ללא שיקול דעת נכון, עלולה לפגוע בצורה חמורה בקהל שלכם, דבר שעלול ליצור מגמת נטישה של הקהל מהפרופיל שלכם.
  1. תזכרו, הקהל שלכם אוהב אתכם אבל הוא לא פראייר, ולכן תמיד תחשבו לטווח הארוך, איך מצמיחים את הפרופיל ומגדילים את קהל העוקבים באמצעות שדרוג התוכן, ההתמדה והלויאליות שלכם כלפי הקהל. אל תשכחו שבלי קהל זה פשוט לא קיים.

 

איך עושים מזה כסף?

 

  1. החל מכמות של 3000 עוקבים ומעלה, ואחוז מעורבות של 3% לפחות, יתחילו להגיע לכם הצעות של קמפיינים למגוון מותגים.
  2. חשוב להבין שמדובר במערכת יחסים ארוכה, המפרסמים הם הלקוחות שלכם.
  1. אל תהיו גרידים, וגם אל תסכימו גם לכל מחיר.
  1. תתחילו בצניעות ותיקחו את העבודה הזו מאוד ברצינות.
  1. אמנם זה תוכן שהוא בפרופיל האישי שלכם אבל המפרסמים מתייחסים אל המדיה הזו מאוד ברצינות.
  1. תיצרו לקהל שלכם ערך מוסף באמצעות תוכן ייחודי ורציף, זה בסוף משתלם.
  1. המותגים יסכימו לשלם לכם יותר כשלא תהיו ברי תחליף, שתיצרו סביבכם סיפור מיוחד שיבוא לידי ביטוי גם בשטח וגם בסוישאל – לדוגמא, מפגשי מעריצים של משפיעני רשת מבטאים את הכוח האמיתי שלהם, שלא מתבטא רק בלייקים ותגובות, אלא בהנעה לפעולה מאסיבית מאוד של הקהל ל"שטח".

שיווק עם משפיענים