לחלק את סוגי המשפיענים לפי תחומי עניין והתמקצעות כנראה שלא נצליח,
היות וחלק ממי שמוגדר "משפיען" הם הסלבס, שלא בהכרח מייצגים תחום נישתי אחד
אלא מתפרצים באופן וירלאי ללא כל קשר לתחום חיים ספציפי.
אבל דרך נוספת להבדיל בין משפיענית למשפיענית היא הסתכלות
על המימד הקונקרטי, ומה יותר קונקרטי מכמות העוקבים?
אז בפסגת הר המידוריאמה של המשפיענים עם מאות אלפי ואפילו מיליוני (!) עוקבים
וכח חברתי חזק ברשת. נמצאים, איך לא, הסלבס.
מיד אחריהם יגיעו משפיעני ה A listשמתהדרים גם הם בעשרות עד מאות אלפי עוקבים.
ה B lists עם עשרות אלפי עוקבים אבל בדרך כלל בעלי תחומי התעסקות ספציפיים יותר מסלבס.
ואחרונים אבל חביבים משפיעני המיקרו, שעל אף מספר העוקבים הנמוך שלהם
(עשרות ולפעמים גם אלפים בודדים) מחזיקים באיכות חשובה לא פחות >
היכולת לתקשר עם קהל העוקבים על בסיס יום יומי,
ולטפח קשר ישיר ואמון בכל הקשור לתחום העניין של המשפיען.
היופי הוא לדעת להתאים לכל מותג את סוג המשפיען שייתן לו את התוצאות הטובות ביותר,
כי לפעמים גם משפיעני המיקרו יכולים להיות הפתרון הנכון והמדויק.